Bitterfitta

Jag läser en väldigt trevlig bok just nu som jag fick låna av min mysiga kusin (som endast hade femenistiska böcker i sin bokhylla..). Boken heter Bitterfittan.
Jag blev glatt överaskad när jag började läsa den eftersom den är väldigt lättsinnig och humorn i boken passar mig perfekt, och jag ska dela med mig av min favorit del i boken:

"Några månader senare var det dags att gå föräldrautbildning i mödravårdens regi. Amningskursen leddes av en kvinna som heter Tiits i efternamn och pappakursen av en man som heter Dick. Tiits och Dick. Tutte och snopp. En ren tillfällighet."

Haha jag skrattade högt på bussen på väg till jobbet för det var fan det roligaste jag läst på länge. Resten av boken går i samma melodi.
Det sjuka är att jag känner igen mig många gånger i hennes bitterfittiga tankar vilket även gör mig orolig. Visst att man blir bitter runt 30, ja menar många får ångest över att dom gått förbi 20-års strecket. Men för mig som är 20 låter det lite väl sorgligt att bli en bitterfitta redan.

Nej jag kräver förändring. Nu.


Kommentarer
Postat av: Tinaa

nej men oj oj ojdå kolla vem jag hittade, lucky me.

2009-06-27 @ 20:40:47
URL: http://tinaberggren.blogg.se/
Postat av: mellan

Haha varför tror du att jag slutade läsa boken? haha

2009-07-09 @ 22:52:25
URL: http://morelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0