Mysteriet bakom matkassen..

Här kommer en underlig historia som jag inte riktigt kan förstå.

Idag bestämde pappa's tjej sig för att packa upp lite av hennes grejer sen hon kom hem efter plugg på annan ort. Två kassar har stått i hallen ca en vecka med lite diverse prylar (sånt som man tar sig tid med att packa upp efterosm man egentligen inte har plats för det).
Iallafall kikade hon ner i en stadium kasse och såg till sin förvåning att det där i låg en massa matvaror, and belive me så fort påsen var öppnade osade "dofterna" runt i lägenhten likt ett ilsket bi.

Nu till mysteriet. Varken pappa, mira eller jag har köpt dessa matvaror och ingen har varit på besök som kan ha glömt dom heller. Så hur hamnade den i vår hall?

Scenario 1: Mira kan ha tagit den av misstag på avskedsfirandet från skolan.

Scenario 2: Pappa köpte grejerna och skulle skoja med oss. Men han är så snål så han skulle nog inte låta en hel lax ligga och ruttna bort.

Scenario 3: Grann-tanten smög in påsen för att jävlas efter alla gånger vi ställt vår soppåse i trapphuset för att ta nästa gång man är påväg ut. Vilket egentligen är idiotiskt, för mig blir påsen ännu mer osynlig.

Scenario 4: Någon av oss köpte det men fick en smäll i huvudet och glömde bort det.

Ja jag vet inte vad jag ska tro. Konstigt är det iallafall.
På söndag flyttar jag föresten. Alla som läser min blogg är välkomna att hälsa på när som helst så länge ni pallar åka till Midsommarkransen alltså.

Kommentarer
Postat av: monstret

hahaha!!! Det var jag!

2009-06-06 @ 10:38:10
URL: http://morelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0